FANDOM

Cactuar.jpegCactuar, tunnetaan myös nimellä Cactrot tai Sabotender, on yleinen vihollinen sarjassa. Cactuarit ovat pieniä kaktuksia, joilla on kulmikkaat kädet ja jalat, mustat silmät ja suu, sekä kolme keltaista piikkiä päässään. Niillä on oma kieli, joka kuulostaa pääosin mutinalta ja vikinältä. Cactuarien heikkous on yleensä vesi.

Ne ovat yleensä todella nopeita, ja niihin on hankala osua. Niiden HP:t ovat tosin yleensä alhaisia ja ne karkaavat usein, mutta niiden puolustus on korkea. Cactuareilla on yleensä myös paljon Giliä, EXP:tä yms. Niiden tunnusisku on nimeltään 1000 Needles (suom. 1000 neulaa), tämä tunnetaan Final Fantasy V:ssä ja Final Fantasy VI:ssa nimellä Blow Fish , Blow Fish tekee aina 1000 HP:ta vahinkoa, hyökkäykseltä ei voi myöskään puolustautua, yleensä tämän taidon voi opettaa Blue Magelle. Joissain peleissä on vahvempi versio 1000 needles- hyökkäyksestä nimellä 10,000 Needles (10,000 neulaa).
Joissain peleissä, kuten Final Fantasy IX:ssä, Cactuarit voivat olla maan alla ja hyökkäävät vain, jos ne ovat piilossa.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki