FANDOM

Cyan Garamonde on yksi Final Fantasy VI:n pelattavista hahmoista. Hän on samurai ja yksi Doman valtakunnan erinomaisimmista ja jaloimmista sotilaista. Hänellä on vaimo, Elaine, ja poika, Owain. Japanin versiossa hänen nimensä on Cayenne Garamond.

Persoonallisuus ja ulkonäköMuokkaa

Ff6cyanart

Cyan Yoshitaka Amanon piirtämänä.

Ulkonäkönsä perusteella Cyan on iältään keski-ikäinen. Päähahmoista hän onkin toiseksi vanhin, vanhimman ollessa Strago. Hänen hiuksensa ovat tummat ja pitkät ja hän pitää niitä ponihännällä. Kasvoillaan hänellä on huolitellut viikset. Yllään Cyan pitää sinistä, koko vartalon suojaavaa panssaria, sen väreihin sopivaa viittaa ja mukanaan hän kantaa katanaa.

Cyan´n puhetyyli muistuttaa hyvin paljon vanhaa englantia hänen käyttäessään usein vanhahtavia ilmaisuja, kuten ”thou”, ”dost”, ”thy” ja niin edespäin. Miehiä hän puhuttelee tittelillä ”Sir”. Japaninkin versiossa pelistä Cyan puhuu kunnioittavasti tovereilleen, entisaikojen samuraiden tapaan. Hänen puhetyylistään johtuen, Gau antaakin hänelle lempinimen ”Mr. Thou”. Doman asukkaiden kuollessa, mukaan lukien Cyan´n perhe, Cyan kärsii omantunnontuskista ollessaan ainoa selviytyjä lähes koko pelin ajan. Hän myös uskoo että Doman kohtaama kamala kohtalo olisi hänen vikansa ja että hän on menettänyt kunniansa soturina. Johtuen Doman yksinkertaisesta ja vanhanaikaisesta elämäntyylistä, Cyan ei pidä laisinkaan koneista eikä osaa lähes ollenkaan käsitellä niitä. Pelin tapahtumien soljuessa eteenpäin, Cyan kuitenkin pääsee pelostaan koneita kohtaan. Pelin loppupuolella, ryhmän matkatessa ilmalaivalla, pelaaja voi löytää hänet tutkimasta ilmalaivan moottoria, sanoen kuinka moottori on ”mielenkiintoinen aparaatti”.

Hahmon kehittäminenMuokkaa

Cyan´n hahmo ei pelin kehittyessä juurikaan muuttunut, mutta hänen tarinansa piti nivoutua yhteen Angela-nimisen hahmon kanssa, joka lopullisesta pelistä jäi kuitenkin syystä tai toisesta pois. Angelan piti olla isosiskomainen hahmo, jonka tarkoitus oli olla kiihkeä ja painostavan raivokkaan asenteen omaava nainen. Cyan olisi ollut hänen flirttailunsa kohde, joka persoonansa takia olisi aina ylireagoinut tähän. Sitä ei kuitenkaan varmaksi tiedetä, olisiko Angela ollut pelattava hahmo vai ei.

TaistelukyvytMuokkaa

Cyan´n kyvyt painottuvat vahvasti fyysiselle puolelle. Maagiset kyvyt ja nopeus ovat hänellä heikommissa kantimissa. Hän voi käyttää vain katanoita ja yhtä miekkaa. Suojuksinaan hän voi käyttää raskaita suojuksia sekä kypäröitä, että kaikkia mahdollisia kilpiä. Hänen erikoiskykynsä on ”Bushido”. Sitä käyttäessään Cyan´n kohdalla avautuu toinen ”ATB”-mittari jonka latautumisen jälkeen Cyan voi suorittaa erikoisliikkeen. Cyan oppii uusia liikkeitä levelien kasvun myötä. Alkuvarustuksenaan hänellä on Ashura, Buckler, Leather Cap ja Leather Armor.

AseetMuokkaa

Miekat (Swords) Katanat (Katanas)
  • Ashura
  • Kotetsu
  • Kiku-ichimonji
  • Kazekiri
  • Murasame
  • Masamune
  • Murakumo
  • Mutsunokami
  • Zanmato

SuojuksetMuokkaa

Kilvet (Shields) Kypärät (Helmets) Vartalosuojukset (Body Armor)
  • Buckler
  • Heavy Shield
  • Mythril Shield
  • Golden Shield
  • Diamond Shield
  • Crystal Shield
  • Flame Shield
  • Ice Shield
  • Thunder Shield
  • Aegis Shield
  • Force Shield
  • Genji Shield
  • Cursed Shield
  • Paladin Shield
  • Leather Cap
  • Plumed Hat
  • Iron Helmet
  • Twist Headband
  • Green Beret
  • Priest's Miter
  • Mithril Helmet
  • Golden Helmet
  • Diamond Helmet
  • Crystal Helmet
  • Circlet
  • Red Cap
  • Thornlet
  • Genji Helmet
  • Leather Armor
  • Iron Armor
  • Mythril Vest
  • Mythril Mail
  • Power Sash
  • Golden Armor
  • Diamond Vest
  • Diamond Armor
  • Mirage Vest
  • Crystal Mail
  • Force Armor
  • Genji Armor

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki