FANDOM

Final Fantasy VII on Final Fantasy -pelisarjan seitsemäs osa joka julkaistiin 1997. Pelin ohjasi ja käsikirjoitti Yoshinori Kitase ja Kazushige Nojima, tuotti Hironobu Sakaguchi. Se oli sarjan ensimmäinen osa, joka julkaistiin Sonyn PlayStation -konsolille Nintendon konsoleiden sijaan, sekä ensimmäinen Final Fantasy -peli, joka käännettiin myös Windowsille. Final Fantasy VII oli myös ensimmäinen kolmiulotteinen Final Fantasy -peli.

Final Fantasy VII oli kaupallinen menestys, myös kriitikot ylistivät sitä. Se sai erinomaisia arvosteluita ja vuoteen 1999 mennessä Final Fantasy VII:tä oli myyty jo yli kahdeksan miljoonaa kappaletta maailmanlaajuisesti. Se oli yksi ensimmäisistä konsoliroolipeleistä joka saavutti suosion muuallakin kuin Aasiassa. Suosion saavuttamana Final Fantasy VII:lle on tehty jatko- ja esiosia. Final Fantasy VII on yksi kaikkien aikojen suosituimpia pelejä ja Final Fantasy -sarjan myydyin peli. Se on myös toiseksi myydyin peli PlayStationilla ja yksi vaikutusvaltaisimmista roolipeleistä.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki