FANDOM

Malboro, tunnetaan myös nimellä Morbol tai Oscar, on yleinen vihollinen sarjassa. Sen elinympäristö vaihtelee joka pelissä. Aiemmissa peleissä se hyökkää suurissa ryhmissä, myöhemmissä ne hyökkäävät yksin. Ne ovat suuria, vihreitä, lonkeroisia, fotosynteesittömiä kasveja, joilla on valtava vuokkomainen pää ja leveä suu. Niiden tunnushyökkäys, Bad Breath (suom. Paha henkäys), tunnetaan myös nimellä Breath (suom. Henkäys) tai Sour Mouth (suom. Hapan suu), aiheuttaa yhdelle tai koko ryhmälle melkein kaikki status-muunnokset pelissä tunnetaan.

Esiintyminen Muokkaa

Final Fantasy IIMuokkaa

Marlboro-ff2-nes

On olemassa muutamia Malboro-tyyppejä. Yksikään niistä ei käytä Bad Breathia, mutta niiden tavalliset hyökkäykset aiheuttavat status-muutoksia.

Final Fantasy IVMuokkaa

Mobol

Mobolit esiintyvät Sylvan Cave ja Lunar Ruins -nimisissä paikoissa.

Final Fantasy VIMuokkaa

Madoscar

Mad Oscar, ja sen päivitys, Evil Oscar, hyökkää yleensä ryhmässä, jossa on vahvempia vihollisia. Kun kaikki muut viholliset on voitettu, Oscar alkaa käyttää sen Sour Breath-hyökkäystä koko ryhmään.

Final Fantasy VIIMuokkaa

Malboro (Final Fantasy VII)

Malborot esiintyvät kylmillä vuoripoluilla. Ne käyttävät usein Breath-hyökkäystä.

Final Fantasy VIIIMuokkaa

Malboro (FFVIII)

Malborot esiintyvät Island Closest to Heavenissa ja Island Closest to Hellissä ja Esthar Plainsissa ennen Lunar Cryta. Jos ryhmä ei ole tarpeeksi nopea voittamaan sitä, Malboro alkaa käyttää Bad Breath-hyökkäystä koko ryhmälle.

Final Fantasy IXMuokkaa

Malboro (FFIX)

Malboro esiintyy ensimmäistä kertaa Castle Pandemoniumissa, sittemmin maailmankartalla. Niillä on tapana leijua, mutta ne eivät ole niin vaikeita kuin muissa peleissä.

Final Fantasy XMuokkaa

Malboro FF10

Malboro esiintyy Calm Landsissa. Ne käyttävät normaaleja hyökkäyksiä Bad Breathin rinnalla. Päivityksellä, Great Malborolla on korkeampi mahdollisuus hyökätä ryhmän kimppuun alussa Bad Breath-hyökkäyksellä.

Final Fantasy X-2Muokkaa

Malborot esiintyvät Besaidissa ja Thunder Plainsissa ja Great Malborot Heart of Farplanessa. Ne ovat muuten samanlaisia kuin X:ssä.

Final Fantasy XIMuokkaa

Morbol

Malboron alhaisinta tasoa voi kohdata Pashhow Marshlandsissa, paikassa, joka on Bastokin ja Jeunon välissä. Melkein kaikki hyökkäykset, joita Morbolit käyttävät antavat statuksia, paitsi Vampric Lash, joka imee HP:tä. Impale on hyökkäys, joka voi antaa paralysiksen, Sweet Breath nukuttaa kohteen ja Bad Breath (Siniset Maagikot voi oppia sen korkealla tasolla) antaa liudan status muutoksia, ja on vaaraksi jopa pelaajille, jotka saavat ne helposti pois pelistä.

Final Fantasy XIIMuokkaa

Malboro FF12

Malborot ovat heikoimpia Malboron geenistä. Niitä voi löytää Salikawoodista. Jättiläis-Malboro, nimeltä Carrot (suom. Porkkana), löytyy Huntissa myöhemmin.

Final Fantasy TacticsMuokkaa

FFT-enemy-Morbol

Malborot ovat laji, joka sisältää Malborot ja Ochut.

Final Fantasy Tactics AdvanceMuokkaa

FFTA-Malboro

Malborot esiintyvät muutamilla kartoilla, myös niiden päivitykset.

Final Fantasy Crystal ChroniclesMuokkaa

Suuri Malboro esiintyy pomona Mushroom Gardensissa, joka loihtii Blizzardia ja Slowgaa Bad Breathin rinnalla.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki