FANDOM

Narshe Mines.png

Narshen kaivokset.

Narshen kaivokset ovat Narshessa sijaitseva paikka Final Fantasy VI-pelissä. Se on Mog´n, Kymmenen Mooglen ja Umaron koti, sekä Esper Valigarmandan piilopaikka.

TarinaMuokkaa

Pelin alussa Imperiumi lähettää Terra Branford´n Biggs´n ja Wedgen avustamana kaappaamaan vastikään kaivoksista löytyneen Esperin. Taisteltuaan tiensä Narshen vartijoiden läpi, he vihdoin pääsevät Esperin luokse. Kun Esper kuitenkin reagoi Terran läsnäoloon, Biggs ja Wedge menettävät henkensä ja Terran Slave Crown tuhoutuu antaen Terralle hänen tietoisuutensa takaisin. Arvis´n saatua Terran takaisin tajuihinsa, hän joutuu karkaamaan kostonhimoisia Narshen vartijoita kaivoksia pitkin. Kun maa hänen altaan kesken karkumatkan pettää, hän menettää tajunsa uudestaan. Arvis lähettää Locke Colen hänen peräänsä, joka pelastaa Terran Mog´n ja Kymmenen Mooglen avulla. Myöhemmin pelissä, Terra, Edgar ja Banon pääsevät salaa kaivoksia pitkin takaisin Narsheen.

Maailmanlopun jälkeen Mog ja Umaro on mahdollista löytää kaivoksista ja saada takaisin pelaajan ryhmään.

AlueetMuokkaa

Kaivoksien sisimmän alueen sisäänkäynti löytyy itse Narshen kylän pohjoispäädystä ja sieltä jäätynyt Valigarmanda löytyy pelin alussa. Sitä kautta pelaaja pääsee myös sille alueelle, jossa The Returners-vastarintaliike taistelee Imperiumin joukkoja vastaan, joita Kefka johtaa. Tässä vaiheessa Esper on siirtynyt alkuperäiseltä paikaltaan. Jos pelaaja maailmanlopun jälkeen taistelee Valigarmandaa vastaan ja voittaa tämän, Esperin takaa aukeaa uusi sisäänkäynti Umaron kotiluolaan, Lumimiehen luolaan.

Kaivoksien ulommat alueet johtavat kaupungin ulkopuolelta suoraan Arvis´n kotitalolle. Näiden kahden pisteen välille mahtuu sekä luola, jossa Kymmenen Mooglea ja Mog asuvat ennen maailmanloppua, että huonemainen luola, jossa pelaajan täytyy seurata opastavan valon näyttämää reittiä päästääkseen sieltä pois. Jos pelaaja eksyy reitiltä, hän joutuu taisteluun. Aluetta kutsutaan tarkastuspistehuoneeksi.

AarteetMuokkaa

Vain ulommat alueet sisältävät aarteita!

  • Phoenix Down (Muuttuu maailmanlopun jälkeen Guard Bracelet-esineeksi)
  • Sleeping Bag (Muuttuu maailmanlopun jälkeen Elixir-esineeksi)
  • Runeblade (Muuttuu maailmanlopun jälkeen Ribbon-esineeksi)
  • Molulu´s Charm

HirviömuodostelmatMuokkaa

World of Balance (Ennen maailmanloppua)Muokkaa

Ulommat alueet

Sisemmät alueet

  • Wererat x2
  • Bandit, Spritzer
  • Spritzer x2

Alue ennen tarkastuspistettä

Tarkastuspistehuone

Taistelu Terran pelastamiseksi

Imperiumin hyökkäys

World of Ruin (Maailmanlopun jälkeen)Muokkaa

Ulommat alueet

Sisemmät alueet ja lumikentät

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki