FANDOM

Setzer II

Setzer Yoshitaka Amanon piirtämänä.

Setzer Gabbiani on yksi Final Fantasy VI:n pelattavista hahmoista. Hän on uhkapeluri joka elää elämäänsä huolettomasti ilman paineita tulevaisuudesta. Setzer sattuu myös olemaan maailman ainoan ilmalaivan, Blackjack´n, omistaja. Alkuperäisessä versiossa pelistä, hän on jokseenkin välinpitämätön taistelemisen suhteen mutta GBA:n versiossa, hän on enemmän kiinnostunut vastarintaliikkeen toiminnasta, koska Empire on kuulemma haitaksi hänen elämälleen ja toimilleen.

Persoonallisuus ja ulkonäköMuokkaa

Iältään Setzer on lähempänä kolmenkymmenen ikäluokkaa. Hänen hiuksena ovat pitkät, väriltään hopeanharmaat ja yllään hän pitää vaatteita useammassa kerroksessa joiden päällä hänellä musta takki kultaisilla linjauksilla. Pelissä takin linjaukset näyttävät kuitenkin olevan ruskeat. Myöhemmin julkaistuissa uudelleenversioinneissa pelistä hänen kasvonsa ovat pahasti arpeutuneet ja iho on lähes kalmankalpea.

Innokkaana harrastajana, Setzer ei voi vastustaa uhkapelejä ja pitää riskien täytteisestä elämästä, mistä kertoo esimerkiksi hänen kaistapäinen suunnitelmansa kidnapata Maria. Hänen kasvoillaan olevat arvet ovatkin varmasti tulleet uhkapelisessioista, joissa ilmapiiri on käynyt uhkaavan väkivaltaiseksi. Setzer on luonteeltaan myös hieman naisten miehen kaltainen. Hän esimerkiksi on suostuvainen asettamaan ilmalaivansa panokseksi pelatessaan Celes´n suostumuksesta mennä hänen kanssaan naimisiin. Vaikka pinnalta Setzer vaikuttaa olevan elämäniloinen ja menevä persoona, hän on sisältä erittäin haavoittuvainen menetettyään rakastettunsa, Darill´n. Uhkapelit ovatkin hänelle pakotie tukahdutetuista surun tunteista.

Hahmon kehittäminenMuokkaa

Amano Setzer

Pelisarjan luojat olisivat halunneet tehdä Setzerin kaltaisen hahmon jo Final Fantasy V:een, mutta joutuivat odottamaan sopivaa hetkeä kunnes Final Fantasy VI:n tekeminen aloitettiin. Harvan pelaajan huomaama yksityiskohta on, että hänen liittyessään ryhmään, hänen yksi varusteistaan on Bandana ja jos pelaaja ottaa sen häneltä pois, Setzeria ei voi varustaa sillä uudestaan. Tämä ei ole pelissä esiintyvä virhe, vaan eräänlainen sisäpiirin vitsi joka osoittaa Setzer´n olevan turhamainen hahmo, joka ei halua pukeutua samankaltaisesti kuin muut hahmot.

TaistelukyvytMuokkaa

Setzer´n fyysisistä kyvyistä suurin osa on korkealla ja maagiset kyvyt alhaiset. Suurin osa hänen käyttämistään aseista on kortteja, tikkoja ja noppia vaikkakin hän pystyy käyttämään joitain tikareita. Hän pystyy kantamaan suurinta osaa raskaista suojuksista, kypäristä ja kilvistä. Hänen erikoiskykynsä on ”Slots”. Kykyä käytettäessä pelaajan nähtäväksi avautuu ikkuna, jossa pyörii kolme pyörää jotka pelaaja pysäyttää yksi kerrallaan ja lopputuloksesta riippuen, saa aikaan erikoisliikkeen. Jos hänet varustaa ”Heiji´s Jitte”-esineellä, ”Slots”-kyky muuttuu ”Gil Toss”-kyvyksi, jota käytettäessä Setzer käyttää pelaajan rahoja tehdäkseen vahinkoa vihollisiin. Tehdyn vahingon määrä on suoraan verrannollinen uhrattuun rahamäärään.

AseetMuokkaa

Tikarit (Daggers) Gamblers
  • Dagger
  • Mythril Knife
  • Man Eater
  • Graedus
  • Cards
  • Darts
  • Doom Darts
  • Dice
  • Fixed Dice
  • Final Trump

SuojuksetMuokkaa

Kilvet (Shields) Kypärät (Helmets) Vartalosuojukset (Body Armor)
  • Buckler
  • Heavy Shield
  • Mythril Shield
  • Golden Shield
  • Diamond Shield
  • Crystal Shield
  • Flame Shield
  • Ice Shield
  • Thunder Shield
  • Aegis Shield
  • Force Shield
  • Genji Shield
  • Cursed Shield
  • Paladin Shield
  • Iron Helmet
  • Mythril Helmet
  • Golden Helmet
  • Diamond Helmet
  • Crystal Helmet
  • Circlet
  • Red Cap
  • Thornlet
  • Genji Helmet
  • Leather Armor
  • Ninja Gear
  • Iron Armor
  • Mythril Vest
  • Mythril Mail
  • Gaia Gear
  • Golden Armor
  • Diamond Vest
  • Diamond Armor
  • Mirage Vest
  • Crystal Mail
  • Force Armor
  • Genji Armor
  • Black Garb

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki