FANDOM

Stragomagus

Yoshitaka Amanon näkemys Stragosta.

Strago Magus on yksi Final Fantasy VI:n pelattavista hahmoista. Hän on kotoisin Thamasan pikkukylästä jossa hän asuu (todennäköisesti adoptoidun) lapsenlapsensa, Relm Arrownyn kanssa. Hän on maagikko, joka polveutuu maagikansasta, joka eli War of the Magin aikoihin. Japanin versiossa hänen nimensä on Stragos.

Persoonallisuus ja ulkonäköMuokkaa

Strago on kooltaan pieni, vanha mies. Hän pukeutuu rentoihin, väljiin vaatteisiin ja kirkkaan punaiseen viittaan. Hänen valkoiset hiuksensa ovat tyylitelty irokeesiksi, kulmakarvat ovat tuuheat, ja kasvoja koristaa valkeat viikset ja parta.

ChibiStrago

Persoonaltaan Strago on ylisuojeleva, varsinkin Relm´n suhteen, eikä anna tämän aluksi edes liittyä ryhmään. Vaikka hän onkin vanha, Strago on silti erittäin energinen ja reipashenkinen mies. Hän on myös hutiloiva ja tekee jatkuvasti pieniä virheitä, joista Relm häntä ystävällisesti huomauttaa. Lisäksi Strago on rohkea, eikä epäröi asettautua vihollista vastaan sellaisen hetken astuessa eteen.

Hahmon kehittäminenMuokkaa

Pelin kehittämisen alussa, Stragolla oli yli kuusikymmentävuotias vaimo, Lara. Heillä olisi ollut kiistoja pienimmistäkin asioista ja kiistelyn lomassa he olisivat heittäneet toistensa kasvoille kuolontoiveita. Lara kuitenkin päätettiin jättää pois pelistä. Pelin alkuperäisessä strategiaoppaassa kerrotaan, että Strago ja Relm taistelisivat täytetyillä pehmoleluilla. Tätäkään ideaa ei kuitenkaan päästetty toteutuksen tasolle.

TaistelukyvytMuokkaa

Koska Strago on maagi, hänen fyysiset kykynsä ovat verrattain heikot maagisiin kykyihin nähden. Aseet, joita hän on kykeneväinen käyttämään, ovat tikarit, sauvat, nuijat, yleisesti käytettävät kilvet ja viitat. Strago, Relm´n ohella, kykenee käyttämään asuja, joiden ulkoasu perustuu eläimiin. Hänen erikoiskykynsä on ”Lore” jonka avulla hän pystyy käyttämään vihollisilta opittuja taikoja. Kun Strago näkee vihollisen käyttävän mahdollisesti opittavaa taikaa, se on hänen käytössään taistelun jälkeen, ellei häntä ole sokeutettu, muutettu kiveksi tai tapettu sillä hetkellä, kun taikaa on käytetty. Stragon on mahdollista oppia uusia ”Lore”-tekniikoita Gaun käyttäessä niitä ollessaan ”Rage”-tilassa.

AseetMuokkaa

Tikarit (Daggers) Sauvat (Rods) Nuijat (Maces)
  • Mythril Rod
  • Flame Rod
  • Ice Rod
  • Lightning Rod
  • Poison Rod
  • Healing Rod
  • Punisher
  • Gravity Rod
  • Holy Rod
  • Magus Rod
  • Stardust Rod
  • Chain Flail
  • Morning Star

SuojuksetMuokkaa

Kilvet (Shields) Kypärät (Helmets) Vartalosuojukset (Body Armor)
  • Buckler
  • Mythril Shield
  • Flame Shield
  • Ice Shield
  • Thunder Shield
  • Aegis Shield
  • Force Shield
  • Genji Shield
  • Cursed Shield
  • Paladin Shield
  • Leather Cap
  • Plumed Hat
  • Magus Hat
  • Green Beret
  • Priest's Miter
  • Circlet
  • Red Cap
  • Thornlet
  • Leather Armor
  • Mythril Vest
  • Mirage Vest
  • Gaia Gear
  • Cotton Robe
  • Silk Robe
  • Luminous Robe
  • Magus Robe
  • Tabby Suit
  • Chocobo Suit
  • Moogle Suit
  • Nutkin Suit
  • Behemoth Suit

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki